16

Jag ringde försäkringskassan igår och fick till svar "Just nu är det många som ringer till oss. Du är placerad i kö". Detta var visserligen inget konstigt då det alltid är kö när man ringer FK, det som däremot fick mig att fundera lite var när de berättade att min köplacering var.. läs nu noga: 298 (Hur stor är kön egentligen?).. Fatta, det var 297 personer framför mig i kön men till det spektakulära är att de skulle bara ta 16 minuter att besvara alla dessa samtal. Har FK så gott om pengar att de kan anställa så mycket folk att ha i sin kundtjänst, för de måste ju ha gott om personal annars kunde de ju inte svara på 297 samtal på 16 minuter.. Till verkligheten hör den att det tog närmare 25 minuter innan jag fick prata med någon. Att samtalet sedan bröts när jag knappt hade hunnit ställt min fråga och fick ringa upp igen och fick en kötid på 28 minuter hör inte hit. En positiv sak var dock att man kunde välja att bli uppringd av FK och samtidigt behålla sin plats i kön, det gillade jag!

Föresten, skäms på er! Har bara fått in några få frågor och dessa kommer jag att suga (!) lite på ett tag. Tror ändå på er som läser.. Om det är så att fantasin tryter kan ni väl åtminstone skriva Hej eller nåt..?
Kommentarer
Postat av: Anna B

HEJ=)

2009-04-17 @ 09:59:06

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0