17

"Utdrivningsskedet låter som exorcism. Och påminner en held del om det också. Visste du att barnets huvud vrider sig fyra gånger under själva förlossningen? Det framgår inte av den bok jag läser om även kroppen vrids eller om det bara är just själva huvudet. Jag tror inte att jag vill veta. Vissa saker fattar man ju ändå själv. Som att man inte behöver daska ungen i baken för att den ska ge hals - det räcker med att pyret får se sin mor efter 18 timmars krystvärkar. Det finns inte ett barn som inte börjar gråta av den synen. Mammans utseende efter nio kräkningar och ett klipp i mellangården är också den främsta anledningen till att spädbarn inte kan springa. Dom kan helt enkelt inte ge sig av även om det enda dom vill är att lämna detta bebispratande köttmonster med bröst som växer så att man ser det. Detta är alltså det första våra barn upplever av världen. Inte konstigt att vi sen står ut med tv-utbudet i vuxen ålder"

Annika Lantz  - 9 ½ månad
Kommentarer
Postat av: TheDarkCrystal

haha...

2009-04-17 @ 12:38:35
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0