11 July

oj oj oj! vart ska jag börja?

Förvärkarna gick aldrig över, fast det vet ni ju nu :) På torsdag 2 Juli 04.34 kom vår lillgrabb till världen, eller ja så liten var han ju faktiskt inte rent viktmässigt men i våra ögon är han pytte ; ) Lilleman som är hans arbetsnamn just nu tills vi kommit överens om vad han faktiskt ska heta vägde så mycket som 4305g och var 52.5cm lång. Förlossningen gick jättebra (även fast det gjorde sjuhelvetes mycket ondare denna gång) och vi var bara inne på förlossningen ca 1½ h inne han kom ut. Bra jobbat ; ) Jag kommer så småningom diktera en förlossningsberättelse, men det har jag varken tid eller lust med just nu!
Vi stannade en natt på patienthotellet för att vila upp oss lite innan vi skulle hem till charmtrollet som bara ville pussa på sin lillebror. Så på fredagen åkte vi hem.. A gick från att vara ganska liten till att bli gigantisk över en dag ; ) Shit pommes vad stor hon har blivit sen vi kom hem med lilleman. Och nu får man verkligen ta i för att bära henne. Sjukt!
På tisdagen kände jag mig allmänt krasslig och det visade sig att jag hade närmare 40 graders feber och ont i magen, ringde avd 11 och de rådde mig att åka in till akuten för att det kunde vara en inflammation. Så jag fick ta med mig lilleman medans A och B stannade hemma.. Vi fick komma in på ett rum direkt och visst var det så att jag har en misstänkt inflammation i livmordern, så jag blev inlagd : ( Usch! Lilleman var dock med mig hela tiden så det var skönt. Jag fick antibiotika genom dropp och blev ompysslad med det ena och det andra. När jag skulle åka hem fick jag utskrivet två olika antibiotika som jag skulle käka och det resulterade i att lilleman blev som förbytt, han bajsade i raketfart och vips hade ett paket blöjor blivit använda och han fick väldigt magknip, så det ena sorten fick jag sluta med så nu mår han bättre i magen igen.

Men vet ni vad? Eftersom jag nu för tiden sitter under tidspress (lilleman vill ha maaaaat, nuuuu!) så får jag skriva med vid ett annat tillfälle. Jag lovar att så fort jag får tid ska jag tömma kameran och lägga upp lite bilder på underverket.

Ta hand om er!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh lilleman /lilleko...ehe så sött! Hoppas du blir bättre och att ab-kuren snart är över..Tur att du kom in snabbt te sjukhuset. ha de så mysigt med familjen nu :)

Får komma upp o säga grattis, framöver här:P

2009-07-11 @ 13:06:26
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Krodan

Åhhh stort GRATTIS till hela familjen! Visst är det en konstig känsla när storasyskonet blir så stor :-)



Jpbbigt att du blev sjuk, men skönt att du fick så bra vård på en gång :-)

2009-07-11 @ 13:10:18
Postat av: Anonym

Ett stort grattis igen! Vill gärna se bilder på lillgrabben :-) Hoppas du mår bättre nu när du fått medicin... Kramar Ann

2009-07-11 @ 15:33:42
Postat av: jessiie

Hoppas allt går bra! ;)

2009-07-11 @ 17:38:06
URL: http://jessiie.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0