Måndag del ett

Jag tror inte jag nämnde det men i fredags var jag på min kusin Elins skolavslutning, hon slutade tvåan.. på lågstadiet alltså ; ) Det var spöregn och svinkallt. Jag tyckte så synd om alla barn som hade gjort sig så fina, då framförallt tjejerna som hade lockar i håret och korta ärmlösa klänningar på sig. Jag hade långbyxor och jacka och frös mig fördärvad nästan.. Lite senare på eftermiddagarna började studenterna att springa ut och detta leder ju till att jag reflekterar kring min egen student som var för alldeles för länge sen!
Det året var det så extremt varmt, solen bara gassade hela dagen, Lise i min klass höll på att få värmeslag och svimma på skolfotot och Sverige spelade VM-match (eller var det EM?) i fotboll. Jag har aldrig varit intresserad av fotboll men det året kikade jag faktiskt på alla matcher Sverige spelade. Jag stod och strök min klänning på morgonen innan champagnefrukosten och kollade på fotboll, sen lyssnade jag på matchen på radion hela vägen i bilen. Nörd, i know!
Hur som helst, studenten var en av de bästa dagarna i mitt liv, jag var så glad.. och full ; ) haha! 

 



Inatt har jag fått sova ganska bra faktiskt. A vaknade vid oo-tiden men sen så var hostan under kontroll resten av natten.. Dessutom så sov vi till nästan 9 imorse, det var ljuvligt : ) 
Det tar på krafterna att vara höggravid, ha ont i kroppen och dessutom inte få den sömn man kräver : ( Dock ska man inte ropa hej ännu. Inatt kanske kommer ett bakslag!
Kommentarer
Postat av: anje

jag tror hon har det alldeles utmärkt där hon befinner sej lilla mamsen! :)

ja nu får vi skärpa oss! nästa gång jag är hemma så tar jag bilen o brummar till dej en tur! om du inte är på vift med nyfödd bebis förstås! ;)

KRAM!

2009-06-15 @ 22:42:10
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh studenten tänker ja alltid på i junitide rockså...sjukt bästa dagen i ens liv..sedan kmr väl barnen, giftermål osv hihih!

2009-06-15 @ 23:29:44
URL: http://mollimonkan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0