Midsommarafton

Igår upptäckte jag att A var lite röd på ena handen när jag hämtade henne från dagmamman, hon var ganska oberörd av det så jag reflekterade inte så mycket över det. Imorse när vi vaknade var handen väldigt svullen, röd och hon kliade och hade väldigt ont av det : ( Hon ville inte äta frukost, men när jag matade henne gick det bra dock ville hon helst inte använda handen själv. Ringde till 1177 (sjukvårdsrådgivningen) och de tyckte att någon skulle kolla på det och vi fick tid till Gripen vårdcentral kl. 13.00. Eftersom vi var bortbjudna till papsen idag så ringde jag och sa att vi tar med grejerna så åker vi direkt efter det.
När vi kommer till Gripen så har A även fått några utslag under ena ögat samt feber. Doktorn vill då att vi även tar ett halsprov som sedan visar att A har streptokocker. Hon var ju väldigt hostig förra helgen och har varit lite snorig men det har varit som en vanlig förkylning. Så summan av kardemumman blev att hon hade fått en infektion i handen utav ett bett av någonting som gjorde att handen svullnade upp så + streptokocker i halsen så det blev penecellin 3 gånger dagligen i 10 dagar.. När vi åkte därifrån var tempen nästan 39 grader så det var bara att vända hem igen. Det var den midsommaraftonen det ; ) Dock har vi köpt hem massa gott att grilla ikväll. Så vi myser ändå!

Hoppas att ni får det trevligt! Ta det lungt med spriten ; ) So long!
Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars liten :(

2009-06-19 @ 20:34:06
URL: http://metrobloggen.se/maddan

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0