Börja om från början!

Har bestämt mig för att börja blogga igen, var ju drygt ett halvår sedan jag var inne här men nu har jag fräschat upp bloggen lite och nu ska jag som sagt göra ett försök och hoppas att detta inte faller i mängden med de andra misslyckade.

Juli månad sist jag bloggade, vad har hänt sen sist? Massor!

Vi har äntligen lämnat ghettot och flyttat till landet :) Köpt hus (eller ja, radhus men det låter bättre med hus..). Vi har i princip renoverat hela huset, fortfarande är det en toalett som är totalt utriven (vi har två), men den ska väl göras iordning så småningom. Och på onsdag får vi äntligen får nya soffa, som vi längtat.
Jag har fått ett mammavik på mitt gamla jobb som PA, trivs bra där även fast det egentligen inte är där jag vill jobba.. men jag kan inte tacka nej till en fast inkomst varje månad.
Sen det viktigaste av allt så ska A bli storasyster i sommar. 2 Juli är det beräknat att bebisen ska komma ut. Björn är säker på att det är en kille och visst vore det roligt med en av varje, men jag tror ändå att det är en liten flicka till där inne. Jag kommer att gå på havandeskap 2 Maj förmodligen, skönt att ha lite ensamtid med A innan bebis kommer. Tänk, första sommaren jag är ledig sen.. hm.. ja, sen högstadiet. 

Ska gå och sussa nu (är extremt kvällstrött och 22.20 är egentligen sent för mig) men skriver mer imorgon. 
Lägger in ett par bilder på huset. Bild 1, framsidan. Bild 2, baksidan
 
  

Kommentarer
Postat av: madde

vad mysigt huset ser ut :) en riktig familjeidyll.

Jag såg först imorse att du hade skickat sms till mig..när du skrev det sov jag redan :P

2009-03-03 @ 06:59:51
URL: http://metrobloggen.se/maddan
Postat av: vipkristin

åh va fint huset ser ut! mysig baksida med äppel(?)träd och fina buskar. och att det var så snart med nya bebisen! vad roligt! fast du kanske inte tycker det iof sig;-) Hoppas allt går bra. kram

2009-03-03 @ 15:12:13
Postat av: Anonym

Åh ÄNTLIGEN!!! gött! Fint ni bor då- avis:)

jag är itne på Näl..faktiskt på gamla lasarettet korttid o växelvård samt palliativ avd..väldigt kul o fungerar som på Näl- i princip, stoortrivs verkligen!

hur går det med dig då?

pöss

2009-03-04 @ 18:25:17
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Anonym

Åh ÄNTLIGEN!!! gött! Fint ni bor då- avis:)

jag är itne på Näl..faktiskt på gamla lasarettet korttid o växelvård samt palliativ avd..väldigt kul o fungerar som på Näl- i princip, stoortrivs verkligen!

hur går det med dig då?

pöss

2009-03-04 @ 18:30:48
URL: http://mollimonkan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0