Trött

Jag förstår inte varför A måste vakna så himla tidigt när vi är ledig, varje dag nu har hon vaknat runt 6 - 6.30 och jag är inte människa då :( Känner mig ärligt som ett vrak. Men vad gör man? Jo, vi går upp, sätter på tvn och bolibompa, lägger oss i soffan och halvsover (i alla fall jag) tills vi blir hungriga och måste äta frukost.



Tittade på Annorlunda familjen igår, tycker det är facinerande att se hur de klarar av vardagen med så många barn. I alla fall så fick man sig en tankeställare när pappan i 10-barnsfamiljen säger något i stil med att han inte förstör varför föräldrar som har två eller tre barn klagar. Han frågade sig om de låg och kliade sig på pungen framför tvn på kvällen bara för att de inte orkade göra något annat. Han menade på att han var tvungen att hämta barnen vilket han ville eller inte.. Jag förstår lite hans tankesätt men samtidigt så kan man vara trött om man bara har ett, två eller tre barn också. Sedan kanske man har lite fler valmöjligheter när man har få barn och allt man gör tar inte så fruktansvärt lång tid men man kan inte alltid vara på topp, eller? Ibland måste man få lägga sig på soffan och klia sig på pungen för att man inte orkar annat.. (Om jag nu hade haft någon pung)
Kommentarer
Postat av: TheDarkCrystal

ja sen vet vi heller inget annat! att klaga hör till människans livsstil, varesej man har nått konkret att klaga över eller inte!

vi har ju jobbigt vi med, kanske inte lika jobbigt som med tio barn, men för det är ju inte livet en dans på rosor lixom...

kraam

2009-03-17 @ 22:16:22
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0