Underbara Tens

Körde in A till dagmamman och åkte sen i ilfart till sjukgymnasten på mitt första besök. Alla dagar när jag inte har några planer kommer vi alltid i tid till dagmamman, men så fort något är planerat så är vi (läs jag) ALLTID superstressad. Hur som helst så gick det väldigt bra hos sjukgymnasten, hon visade mig lite liggställningar, övningar för att avlasta ryggen och det bästa av allt var att jag fick låna en TENS-apparat. Jag har varit rädd för en sådan förut då jag hela tiden trott att det ska göra ont, men guuuud vad skönt säger jag bara =D Detta underverk kan jag verkligen rekomendera!


Vid en TENS-behandling stimuleras hudnära nerver med en svag elektrisk ström. Elektroder fästs på huden över den kroppsdel som smärtar eller över de nerver som försörjer smärtområdet. Elektroderna kopplas via kablar till en batteridriven, bärbar stimulator som producerar en svag växelström.

Genom att aktivera beröringsnerver och/eller muskelnerver stimuleras kroppens egna smärtlindringssystem. Smärtsignalerna "filtreras" delvis bort av dessa smärtlindrande system och man upplever mindre smärta. Aktiveringen av nerverna påverkar också det icke viljemässigt styrda nervsystemet (autonoma).
Vardguiden.se

Jag ska även börja på vattengympa för gravida nästa tisdag, fick "remiss" idag. Det ska bli jätteskönt MEN ska jag behöva visa upp mig nästan naken nu??! Usch! dessutom äger jag ingen baddräkt överhuvudtaget. Måste inskaffa en i helgen, frågan är bara vart de har så pass stora? Jeje, får väl leta..


               

Kommentarer
Postat av: Anonym

hello o en tens app...mamma hade en sådan ja fick en stöt..våar kanppt titta på den efteråt hoho..!

bra att du fått remiss..men badkläder till dig o magen nu..hmm spännande spännande malin;)Hoppas de hjälper mkt..tänkte på dig häromdagen..magen din lär va BIG BIG nu asså..

Saknar dig..KRAM

2009-05-10 @ 17:10:04
URL: http://mollimonkan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (bara jag som kommer se den):


Din bloggadress (om du har någon)?


Vad har du på hjärtat?


Trackback
RSS 2.0